En spännande resa tog sin början när Frida Andersson, visionär och initiativtagare till Adeccos satsning på Outsourcing, identifierade möjligheterna inom detta affärsområde.
Detta banbrytande äventyr kulminerade nyligen i en intervju med Frida Andersson och Erik Moberg om deras framgångsrika affär med kundföretaget.
Frida Andersson och Erik Moberg reflekterar över den unika karaktären av denna resa, som skiljer sig från det traditionella tillvägagångssättet. Man hade redan en klar vision, och kundens behov var tydligt definierade. "Det har varit en omvänd resa," säger de, och poängterar att kundföretaget inte bara visste vad de ville göra, utan även hade klart för sig hur de ville genomföra det.
Sedan starten av samarbetet år 2015 har relationen mellan Adecco och kundföretaget växt organiskt. Det öppnade dörren för en utvidgning av samarbetet. Kundens behov var tydligt - de behövde en partner som inte bara erbjöd traditionell bemanning utan en fullständig lösning för att frigöra kundens resurser så de kan fokusera på utvecklingen av sin verksamhet. För att möta detta behov har Adecco satt samman ett dedikerat team, där inte bara Frida Andersson och Erik Moberg spelat nyckelroller, utan även Matilda Nilsson, Ida Furuskär och Emma Orlov vilka alla representerar olika avdelningar och expertis inom Adecco.
En viktig framgångsfaktor i samarbetet var att Adecco och kunden matchade varandra väl. Kundföretaget och Adecco beslutade att skapa ett gemensamt projekt och en styrgrupp för att övervaka projektet. Samarbetet, både internt och med kunden präglades av öppenhet och transparens genom den gemensamma insikten om att samarbete är den enda vägen mot målet. Den befintliga relationen och viljan att vara närvarande ute hos kunden gav Adecco en betydande konkurrensfördel.