Vi på Adecco Tech söker nu efter 2nd och 3rd line supporttekniker för framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg. Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Har du en stark teknisk kompetens och förmågan att lösa problem snabbt och effektivt? Har du tidigare levererat högklassig support på 2nd och 3rd line-nivå? Då kan detta vara något för dig!
Om tjänsten
Vi söker efter självgående och engagerade 2nd och 3rd line supporttekniker för att förse bästa möjliga kundservice till våra kunders användare. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att användarna hos våra kunder har en problemfri upplevelse med sina IT-system och hjälpa till att lösa tekniska frågor på ett effektivt sätt. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Eftersom detta är en proaktiv annons för framtida uppdrag kan arbetsuppgifterna variera. I rollen som 2nd och 3rd line supporttekniker kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis bestå av:
• Bistå med teknisk support till användare via telefon, e-post och chatt.
• Hantera och lösa tekniska problem och frågor på 2nd eller 3rd line-nivå.
• Ta emot och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
• Arbeta i nära samarbeta med 1st line-support för att effektivt hantera eskalerade ärenden.
• Samarbeta tvärfunktionellt för att förbättra supportprocesser.
• Noggrann dokumentation och rapportering av tekniska problem.
Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat i en 2nd eller 3rd line supportroll. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Beroende på uppdrag kan specifika krav variera, men generellt ser vi att du möter följande kvalifikationer:
• Tidigare erfarenhet av teknisk support på 2nd eller 3rd line-nivå.
• God teknisk förståelse av operativsystem, nätverk och affärsapplikationer.
• Erfarenhet av att arbeta med ärendehanterings- och dokumentationssystem.
• Starka förmågor gällande felsökning och problemlösning.
• God kommunikationsförmåga anpassad efter användarens tekniska kompetens.
• Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.
Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se
Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se
Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!
Välkommen med din intresseanmälan!