Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Accounts Payable Accounting Assistant

Ny
  • Kategori
    Ekonomi / Finans / Juridik
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Stockholm, Stockholms Län
  • Omfattning
    Sommarjobb

Om tjänsten: 
Till en av våra kunder och samarbetspartner i Solna söker vi nu två Accounts Payable Accounting Assistant för uppdrag under sommaren. Accounts Payable ingår i avdelningen Finance Business Support som hanterar alla leverantörsfakturor. Huvuddelen av uppgifterna har outsourcat till extern part. Processteget att scanna och verifiera fakturor samt att hantera löpande redovisning för delar av verksamheten är kvar inom företaget och behöver nu tillskott av två konsulter.

Förekommande arbetsuppgifter:
- Ta emot post, öppna och sortera
- Scanna alla fakturor
- Verifiera inläst data och underhålla systemet via Optimize
- Bidra till goda relationer med och god service till interna kunder och externa 
leverantörer/kunder
- Punktligt utföra tjänster med hög leveranskvalitet i enlighet med allmänna processer, principer och riktlinjer
- Hantera inkasso och krav
- Momsredovisning

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som redovisningsassistent är ett konsultuppdrag på heltid (40 h/vecka) under perioden 2025-06-09 till 2025-08-15

Krav för tjänsten:
• Lägst Gymnasieutbildning, gärna inom Ekonomi eller Administration
• Erfarenhet inom ekonomiverksamhet & servicehantering.  
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogöra i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda samt att det är på engelska enligt önskemål från kund.
Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.

Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet från arbete inom ekonomiprocesser
• Erfarenhet från arbete i SAP-miljö 
• Mycket god kännedom om processer som rör löpande leverantörsskulder
• God förståelse för ekonomiprocesser i SAP

Om dig:
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av liknande arbete. Du har förmåga att arbeta i stora och komplexa organisationer och att effektivt hantera interna och externa gränssnitt. Du har en god samarbetsförmåga, arbetar proaktivt och lösningsinriktat och uppvisar trovärdighet och engagemang.

Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se  

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Copyright © Adecco Sweden