Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Arkivarie till framtida uppdrag

Ny
  • Kategori
    Offentlig sektor
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Göteborg, Västra Götalands Län
  • Omfattning
    Heltid

Vi på Adecco söker erfarna arkivarier för framtida konsultuppdrag inom offentlig sektor. Som konsult hos oss får du snabbt konkurrenskraftiga erfarenheter samtidigt som du får möjlighet till kontinuerlig utveckling inom ditt kompetensområde. Dessutom kan du fortsätta att bygga upp ditt professionella nätverk av värdefulla kontakter.

I din roll som Arkivarie kan följande arbetsuppgifter förekomma:
- Handlägga ärenden rörande utlämnande av allmän handling. 
- Söka och ta fram handlingar, genomföra sekretessbedömning, och lämna ut allmänna handlingar från både analoga och digitala arkiv. 
- Ordna och förteckna arkiv utifrån uppdragsgivarens principer/regler 
- Framställa arkivredovisning/informationsredovisning 
- Informationsvärdera handlingar och utarbeta bevarande- och gallringsframställningar.
- Utifrån fastställda gallringsbeslut bedöma vad som ska bevaras och vad som kan gallras och verkställa föreskriven gallring.
- Delta vid tillsynsbesök, planera och genomföra åtgärder i förekommande fall
- Planera och genomföra leveranser till olika centrala arkiv 

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Arkivarie till kommande konsultuppdrag kan vara på heltid eller deltid.

Krav för tjänsten:
Högskoleutbildning arkivvetenskap 40p (60hp) eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete 
Erfarenhet av arbete med arkivfrågor i offentlig verksamhet 
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt 
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Ciceron, Visual Arkiv)
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar 
Kunskap i standarder inom arkivområdet. 

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Om dig:
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, är självständig och snabbt kan sätta dig in i olika arbetsuppgifter. Du kommunicerar obehindrat på svenska, både i tal och skrift, och har aktuell arbetslivserfarenhet som är relevant och ligger i närtid.

I denna process använder vi oss arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder och varje dag utveckla dig själv och dina kompetenser.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via e-post: anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan! 

Copyright © Adecco Sweden