Om tjänsten
Migrationsverket har behov av en Fastighetsskötare till Region Väst. Som Fastighetsskötaren kommer du arbeta med fastighets- och verksamhetsanknutna tjänster som bland annat innebär tillsyn av lokaler, vissa fastighetsrelaterade åtgärder, felanmälningar, beställningar av gemensamma förbrukningsvaror, posthantering och lokalanpassning.
Övrigt förekommande arbetsuppgifter:
- Arbete med kontorsservice/internservice
- Hämta och ta emot varor samt paket
- Avflyttningsbesiktning och bistå vid planering av planerat underhåll
- Tillsyn för den yttre och inre skötseln av boendet
- Se till att de boende känner sig trygga i sin bostadsmiljö samt att utemiljön är väl omhändertagen och säker att vistas i
- Genomföra felsökningar i fastighet, rapportera, följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren och den interna förvaltaren
- Ta emot och vid behov ledsaga hantverkare i fastigheten
- Dokumentera åtgärder, följa upp beställningar
- Rondering av och åtgärder i boendemiljön( i preventivt syfte)
- Arbeta i ärendehanteringssystem (internt fastighetssystem)
- Interna transporter mellan fastigheter, ex internpost
- Ansvara för miljöstationer kopplade till boendemiljön
- Utföra mindre reparationer, skötsel och tillsyn
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Fastighetsskötare är ett konsultuppdrag på heltid under perioden 2025-03-03 till 2026-03-02, med eventuell möjlig förlängning om sex (6) månader.
Arbetstid måndag-fredag 08.00-16.27 i Migrationsverkets kollektiva bostäder på Streteredsvägen 84 i Mölndal
Krav för tjänsten:
• KY-utbildning eller gymnasium eller likvärdig utbildning via fastighetsprogram
• B-körkort
• Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som vaktmästare/Fastighetsskötare
• Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet som är flexibel, lösningsorienterad och som snabbt kan sätta dig in i nya rutiner och arbetssätt. Du har en mycket god samarbetsförmåga men även vana och förmåga till självständigt arbete.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-02-12
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!