Om tjänsten
Som Handläggare för myndigheten kommer du primärt att arbeta som administrativt stöd och mötesorganisatör i internationella projekt samt med vissa inslag av utredningsarbete, t ex för investeringar, upplysningar om EU-medel eller nordisk medverkan i EU-projekt. Dina arbetsuppgifter kan även innebära att sammanställa skriftliga rapporter, delta på överenskomna projektmöten och vid vissa tillfällen vara en representant för myndigheten i olika sammanhang.
Samtliga arbetsuppgifter sker under ledning av och i samverkan med myndighetens ansvariga.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag som beräknas vara 50% av en heltidstjänst. Omfattningen av uppdraget kan komma att ändras under avtalstiden. Start för uppdraget ska ske så snart som möjligt och beräknas pågå i sex (6) månader med möjlighet till förlängning i ytterligare sex (6) månader.
Stationeringsort för uppdraget är myndighetens lokaler i Stockholm. Det är möjligt att utföra delar av uppdraget på distans dock ska detta ske i dialog med beställaren och det är beställaren som avgör om/när distansarbete är aktuellt. Uppdraget kan innebära resor, framför allt till myndighetens andra kontor.
Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• Minst två (2) års erfarenhet av mötesorganisation
• Minst två (2) års erfarenhet av administration
• Minst ett (1) års erfarenhet av utredning
• Minst ett (1) års erfarenhet av rapportskrivning
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
- Kunskaper om hälsodata och det svenska sjukvårdssystemet i relation till forskning/innovation
- Erfarenhet av liknande uppgifter i internationella projekt och sammanhang
- Erfarenhet av att medverka aktivt på internationella möten med engelska som språk i tal och skrift
- Erfarenhet av medverkan i skriftlig rapportskrivning på engelska
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-01-29
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!