Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Handläggare till myndighet

Ny
  • Kategori
    Kontor / Administration / HR
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Stockholm, Stockholms Län
  • Omfattning
    Deltid

Om tjänsten
Som Handläggare för myndigheten kommer du primärt att arbeta som administrativt stöd och mötesorganisatör i internationella projekt samt med vissa inslag av utredningsarbete, t ex för investeringar, upplysningar om EU-medel eller nordisk medverkan i EU-projekt.  Dina arbetsuppgifter kan även innebära att sammanställa skriftliga rapporter, delta på överenskomna projektmöten och vid vissa tillfällen vara en representant för myndigheten i olika sammanhang.

Samtliga arbetsuppgifter sker under ledning av och i samverkan med myndighetens ansvariga.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag som beräknas vara 50% av en heltidstjänst. Omfattningen av uppdraget kan komma att ändras under avtalstiden. Start för uppdraget ska ske så snart som möjligt och beräknas pågå i sex (6) månader med möjlighet till förlängning i ytterligare sex (6) månader.

Stationeringsort för uppdraget är myndighetens lokaler i Stockholm. Det är möjligt att utföra delar av uppdraget på distans dock ska detta ske i dialog med beställaren och det är beställaren som avgör om/när distansarbete är aktuellt. Uppdraget kan innebära resor, framför allt till myndighetens andra kontor. 

Krav för tjänsten:
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område 
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete 
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt 
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Minst två (2) års erfarenhet av mötesorganisation 
Minst två (2) års erfarenhet av administration 
Minst ett (1) års erfarenhet av utredning 
Minst ett (1) års erfarenhet av rapportskrivning

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. 

Meriterande för tjänsten:
- Kunskaper om hälsodata och det svenska sjukvårdssystemet i relation till forskning/innovation
- Erfarenhet av liknande uppgifter i internationella projekt och sammanhang
- Erfarenhet av att medverka aktivt på internationella möten med engelska som språk i tal och skrift
- Erfarenhet av medverkan i skriftlig rapportskrivning på engelska

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-01-29

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Copyright © Adecco Sweden