Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Handläggare till Myndigheten för digital förvaltning

Ny
  • Kategori
    Kontor / Administration / HR
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Sundsvall, Västernorrlands Län
  • Omfattning
    Heltid

Om tjänsten
Vi söker en erfaren Handläggare till Myndighet för digital förvaltning (Digg) vars uppdrag är att samordna och stödja den förvaltningsgemensamma digitaliseringen i syfte att göra den offentliga förvaltningen mer effektiv och ändamålsenlig. Myndigheten ska också stötta regeringen med underlag och analyser. Som Handläggare kommer du bland annat att utföra analys- och uppföljningsarbete inom digital utveckling men även andra arbetsinsatser kan bli aktuellt. Placeringsort är i Stockholm eller Sundsvall.

Uppdraget innebär kostnads-nyttoanalys av byggblocken som ingår i den långsiktiga planen. Kostnads-nyttoanalyserna ska ta sin utgångspunkt i effekterna för offentlig förvaltning, fördelat på kommun, region och statliga myndigheter för i
(förekommande fall) slutkunder och nyttan för samhället i stort. Kostnads-nyttoanalyserna ska göras med grund i den modell för nyttoanalys som Digg utvecklat under 2020.

 I de fall det inte är möjligt eller motiverat att beräkna nyttorna i kronor ska dessa beskrivas kvalitativt. Parallellt med uppdraget kommer Digg att genomföra egna specifika exempelberäkningar inom ramen för infrastrukturen. Det är därför viktigt med en nära dialog mellan dig och myndigheten.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag med start från och med 2025-04-03 och beräknas pågå till och med 2026-04-02 med möjlighet till en förlängning á tolv (12) månader.
Uppdraget uppskattas till 100 % under avtalstiden, men omfattningen kan variera över tid.

Arbete kan ske på distans men Digg kräver närvaro en (1) dag per vecka på kontoret i Sundsvall eller Stockholm. 

Krav för tjänsten:
• Arbetat med analys och uppföljning av offentlig förvaltnings digitalisering på nationell nivå under de senaste 3 åren
• Minst 10 års erfarenhet av arbete inom svensk offentlig förvaltning
• Erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig förvaltning 
• Förståelse för de förutsättningar som råder inom svensk offentlig förvaltning 
• Genomfört utveckling av uppföljningsmodeller inom digitaliseringsområdet 
• Genomfört uppföljningar av minst två större (>100 respondenter) inom offentlig förvaltning under de senaste fem åren 
• Vara van att skriva rapporter och presentationer 
• Erfarenhet av workshopledning/facilitering 
• Erfarenhet från forskarutbildning och/eller innehar Doktorsexamen 
• God social förmåga 

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-02-02.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Copyright © Adecco Sweden