Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

HR-administratör till framtida uppdrag

  • Kategori
    Kontor / Administration / HR
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Göteborg, Västra Götalands Län
  • Omfattning
    Heltid

HR-administratör till framtida uppdrag inom offentlig sektor:
Vi på Adecco söker erfarna HR-administratörer för framtida konsultuppdrag inom offentlig sektor. Som konsult hos oss får du snabbt konkurrenskraftiga erfarenheter samtidigt som du får möjlighet till kontinuerlig utveckling inom ditt kompetensområde. Dessutom kan du fortsätta att bygga upp ditt professionella nätverk av värdefulla kontakter.

I din roll som HR-administratör kan följande arbetsuppgifter förekomma:
- Arbeta med löpande personaladministration
- Sköta administration av anställningsärenden 
- Ge support och rådgivning i HR-frågor
- Arbeta utifrån regler och rutiner kring anställningar
- Vara ett administrativt stöd i rekrytering av personal
-Samordna och administrera utbildningar och HR-aktiviteter
-Schemaläggning och bemanning.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma utöver detta beroende på hur det aktuella tjänsteuppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens. Som konsult hos Adecco finns det alltså alla möjligheter för dig att fortsätta utvecklas och utmanas i din profession!

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som HR-administratör till kommande konsultuppdrag kan vara på heltid eller deltid.

Krav för tjänsten:
• Eftergymnasial utbildning med inriktning personal/HR eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör/HR-administratör
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, TimeCare med flera)
• Kunskaper om lagar, förordningar och avtal på området

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange i ditt CV vilket/vilka uppdrag och anställningar som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad (ÅÅ-MM) samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Om dig:
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, är självständig och snabbt kan sätta dig in i olika arbetsuppgifter. Du kommunicerar obehindrat på svenska, både i tal och skrift, och har aktuell arbetslivserfarenhet som är relevant för tjänsten och ligger i närtid.

I denna process använder vi oss arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco:
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder och varje dag utveckla dig själv och dina kompetenser.

Kontaktuppgifter:
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Copyright © Adecco Sweden