Om tjänsten:
Till Infocenterenheten på Linköpings Universitet söker vi nu en Interims chef på 50% med anledning av att tidigare enhetschef avslutar sin tjänst i februari. Enheten har behov av en interim enhetschef för personalledning med anledning av processer relaterade till arbetsmiljö. Rollen som Interims chef innebär en spännande utmaning där du når framgång om du kan balansera mellan att utmana men samtidigt vara flexibel och in lyssnande gentemot uppdraget och organisationen.
Infocenter erbjuder studenter, besökare och anställda en naturlig kontaktpunkt och en ingång till Linköpings universitet. I uppdraget ingår att ge allmän information om universitetet, svara på studentadministrativa frågor, ge viss IT-support samt telefoni-och växelservice för universitetet.
I en föränderlig kontext kan du se möjligheter i förändringar, tillfällen att påverka framåt. Med ett helhetsperspektiv kan du snabbt växla mellan både strategiska och operativa frågor. LiU har både nationella och internationella målgrupper, därför är mycket goda kunskaper i svenska och engelska ett krav.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Interim chef är ett konsultuppdrag på halvtid, 50% med start så snart som möjligt och beräknas pågå i ett år.
Utförandet av uppdraget ska ske på plats hos Linköpings universitet
Krav för tjänsten:
• Chefs-/ledarerfarenhet
• Erfarenhet av att utveckla administrativa rutiner
• Erfarenhet av att leda i förändring
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av att utveckla kundservice
- Erfarenhet och intresse av att utveckla digitala arbetssätt i reception, telefonväxel och/eller ärendehanteringssystem
Om dig
Vi söker dig som har en gedigen och dokumenterad erfarenhet av chefskap med personalansvar och ett genuint intresse för att stödja och utveckla medarbetare. Du trivs i en roll där bidrar och utvecklar en kultur som präglas av tillit, trygghet och trovärdighet.
Du är serviceinriktad och har en god förmåga att bygga nätverk och etablera förtroendefulla samarbeten inom en komplex organisation. Vidare ser vi att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-01-12
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via e-post anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!