Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Interimschefer för framtida konsultuppdrag i Stockholm

Ny
  • Kategori
    Kontor / Administration / HR
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Stockholm, Stockholms Län
  • Omfattning
    Heltid

Är du en erfaren ledare som driver eget konsultbolag och vill arbeta med spännande interimsuppdrag? Har du gedigen erfarenhet av att leda organisationer genom förändring, tillväxt eller omstrukturering? Vi söker nu kvalificerade interimchefer för framtida uppdrag hos våra kunder i Stockholm!

 

Om uppdragen

Som interimchef får du en central och strategisk roll hos våra kunder, där du leder verksamheter och team genom kritiska skeden. Dina ansvarsområden varierar beroende på uppdrag, men du förväntas snabbt sätta dig in i organisationen och driva resultat. Uppdragen kan innefatta ledning av ekonomi-, finans-, HR-, eller andra affärskritiska funktioner, samt övergripande företagsledning.

 

Exempel på uppdrag som interimchef kan inkludera:

  • Ekonomichef/CFO – Ansvar för finansiell styrning, rapportering och strategisk utveckling.
  • HR-chef – Övergripande ansvar för HR-processer, förändringsledning och organisationsutveckling.
  • VD/COO – Operativt ledarskap, affärsutveckling och resultatstyrning.
  • Affärsområdeschef – Driva lönsamhet, strategiska initiativ och marknadsexpansion.
  • Projekt- och förändringsledare – Genomföra och leda organisationsförändringar eller digitala transformationer.

 

Vi får löpande in uppdrag inom olika branscher och är alltid intresserade av att bygga relationer med erfarna interimskonsulter. Som konsult arbetar du antingen självständigt eller i nära samarbete med kundens ledning och styrelse. Uppdragens omfattning, längd och placering varierar, men de flesta kräver närvaro på plats hos kunden, med viss möjlighet till hybridarbete beroende på uppdrag.

 

Om dig

Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom ledarskap och affärsutveckling och som idag arbetar som interimchef i egen regi. Du har en akademisk examen inom ekonomi, management, HR eller annat relevant område, samt minst 10 års erfarenhet av ledande befattningar. Du har tidigare arbetat i komplexa miljöer, har god förståelse för affärsstrategi och trivs med att snabbt sätta dig in i nya organisationer.

 

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:

  • Erfarenhet som chef på strategisk nivå inom ekonomi, HR, verksamhetsstyrning eller affärsutveckling.
  • Förmåga att snabbt analysera affärsbehov och driva förändring i organisationer.
  • Goda kunskaper i affärssystem och ekonomiska nyckeltal.
  • Erfarenhet av att leda genom förändringsprocesser, såsom tillväxt, omstrukturering eller turnaround.
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Vi värdesätter ditt affärsmannaskap, din kommunikativa förmåga och din flexibilitet. Som interimchef behöver du vara lösningsorienterad, handlingskraftig och trygg i din ledarroll.

 

Vill du vara en del av vårt nätverk?

Vi söker interimchefer för framtida samarbeten och matchar löpande konsulter med relevanta uppdrag. Är du intresserad av att bli en del av vårt nätverk och få tillgång till nya möjligheter?

Skicka in din intresseanmälan till oss via knappen “Ansök” nedan!

Observera att vi endast hanterar ansökningar via vår hemsida och inte tar emot CV via e-post enligt GDPR.

 

Välkommen att bli en del av vårt interimnätverk!

 

Copyright © Adecco Sweden