Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Kommunikatör till Kammarkollegiet

Ny
  • Kategori
    Kontor / Administration / HR
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Karlstad, Värmlands Län
  • Omfattning
    Heltid

Om tjänsten
Vi söker en Kommunikatör för ett uppdrag hos Kammarkollegiet. Du kommer att tillhöra enheten Utveckling och kommunikation och arbeta mot avdelningen Den offentliga omställningsorganisationen. I rollen som Kommunikatör kommer du att arbeta med såväl intern som extern kommunikation på både strategisk och operativ nivå. Du planerar, genomför och utvärderar kommunikationsinsatser, och det kan även bli aktuellt att stödja olika projekt inom myndigheten. Eftersom regeringsuppdraget är nytt kommer den initiala kommunikationsplaneringen att vara avgörande för uppdragets genomförande.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Genomföra marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
  • Utforma informations- och kommunikationsmaterial
  • Ge rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
  • Arbeta med varumärkesutveckling
  • Uppdatera innehåll på interna och externa webbplatser
  • Ansvara för kommunikation i digitala kanaler och sociala medier

Uppdragsperiod och omfattning:
Uppdraget som Kommunikatör är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och förväntas pågå till och med april 2026. Det finns möjlighet till distansarbete upp till 49 % enligt överenskommelse. Observera att resor kan förekomma i uppdraget.

Krav för tjänsten:

Högskoleutbildning inom exempelvis media och kommunikation eller motsvarande, samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt gymnasieutbildning och minst fem (5) års erfarenhet som kommunikatör.

  • Erfarenhet av digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande.
  • Goda kunskaper i MS Office eller motsvarande program.
  • Goda kunskaper i redigeringsverktyg (t.ex. InDesign, Photoshop).
  • Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg (t.ex. Episerver, Sitevision).
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
  • Erfarenhet av att arbeta med enkäter.

För att kunna gå vidare i processen behöver ditt CV tydligt visa att du uppfyller samtliga krav ovan. Specificera uppdrag och erfarenheter med tidsperiod (ÅÅ-MM) samt om anställningen var heltid eller deltid.

Meriterande:

  • Erfarenhet av arbete med samverkan, särskilt inom ramen för regeringsuppdrag eller liknande initiativ.

Om dig:
Vi söker dig med relevant utbildning och gedigen erfarenhet inom kommunikationsområdet. Du är van att arbeta med sociala medier och att bygga starka varumärken. Du har goda tekniska kunskaper och behärskar såväl publiceringsverktyg som redigeringsprogram.

Som person är du flexibel, strukturerad och har god förmåga att hålla deadlines. Du är positiv, serviceinriktad och trivs i en samverkande roll där många kontakter ingår.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Holm-Glad 073-6847697 alt. sara.holm-glad@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Copyright © Adecco Sweden