Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Leverantörskorrdinator till Siemens Energy

Ny
  • Kategori
    Kontor / Administration / HR
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Finspång, Östergötlands Län
  • Omfattning
    Heltid

Om tjänsten
Som Leverantörskoordinator kommer du att arbeta med att säkerställa kvaliteten och tillförlitligheten hos våra leverantörer. Du blir en viktig del av teamet för “Leverantörskvalitet & Utveckling” som fungerar som ett stöd till både upphandling och produktion, med fokus på både förebyggande och reaktiva åtgärder.

Du kommer att tillhöra ett globalt team som verkar tvärs över affärsområden och regioner, och arbetar med standarder och verktyg för att garantera leveranssäkerhet och hög kvalitet på inköpta varor. Arbetet sker i nära samarbete med både interna avdelningar och externa leverantörer. 

Tjänsten är på heltid, dagtid 08:00–17:00, med förväntan om fysisk närvaro på kontoret minst tre dagar i veckan.

I din roll som Leverantörskoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

  • Koordinera och driva aktiviteter kopplade till leverantörsavvikelser genom hela avvikelseprocessen
  • Följa upp rotorsaksanalyser och implementering av åtgärder hos leverantörer
  • Analysera statistik kring kvalitetsbrister och ta fram underlag till möten, såsom Supplier Performance Review
  • Bidra till ständiga förbättringar inom processer och leverantörsutveckling
  • Ansvara för dokumentation, uppföljning samt kostnadsunderlag vid eventuella leverantörskrav

Tjänsten som Leverantörskoordinator är ett konsultuppdrag med start 2025-05-05 och pågår initialt till 2025-11-04.

Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete inom produktion, kvalitet, inköp eller verksamhetsutveckling, gärna i en internationell kontext. Du har god förståelse för kvalitetsstyrning, avvikelsehantering och förbättringsarbete.

Som person är du strukturerad och analytisk, med en naturlig fallenhet för att skapa ordning och driva processer framåt. Du är van att samarbeta med olika funktioner inom ett företag och trivs med att vara en viktig kontaktpunkt mellan interna och externa parter.

Vidare är du kommunikativ, pedagogisk och trivs i mötet med människor,  både internt och externt. Du har lätt för att bygga relationer och hantera komplexa frågeställningar på ett lösningsorienterat sätt. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Viktigt för tjänsten är:

  • Erfarenhet av kvalitetsarbete eller leverantörssamverkan
  • Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt
  • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Sofia Gillberg, Business Manager Adecco 
sofia.gillberg@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, vänligen kontakta vår support via info@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Copyright © Adecco Sweden