Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Löneadministratör till myndighet

Ny
  • Kategori
    Ekonomi / Finans / Juridik
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Linköping, Östergötlands Län
  • Omfattning
    Heltid

Om tjänsten:
Vi söker en erfaren Löneadminstratör för ett konsultuppdrag på en statlig myndighet i Norrköping. Som Löneadministratör ser du till att lönerna hanteras rätt och effektivt för alla medarbetare. Du arbetar med frågor som rör utlägg, förskott och systemhantering för att allt ska fungera smidigt.

Arbetet innefattar hela löneprocessen fram till löneutbetalningen. Det kan handla om att hantera reseräkningar, rättelser, körjournaler, ledigheter, förmåner och intyg. Du samarbetar med gruppledaren och kollegorna för att sköta löneutbetalningar och rapportering.

Tillsammans med dina kollegor hjälper du till med frågor om lön och andra ersättningar. Du stöttar också medarbetare genom att ge svar och lösa problem som dyker upp.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan bland annat vara:
- Bearbeta och  kontrollera löneunderlag
- Ta fram lönelistor
- Ta fram rapporter och statistik
- Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
- Sammanställa tid- och frånvarorapporter
- Svara på frågor från anställda (exemplevis om lön och semesterledighet)
- Göra beräkningar och rättningar
- Daglig styrning och arbetsledning av verksamheten

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Löneadministratör är ett konsultuppdrag på heltid med start den 10 februari 2025 och beräknas pågå till den 15 augusti 2025.

Under uppdragstiden kommer behovet av att arbeta på plats på kontoret i Norrköping att variera. Första månaden ska arbetet utföras på plats 100 %, sedan kommer möjlighet att arbeta på distans ca 1–2 dagar i veckan vara möjligt om arbetet tillåter.

Krav för tjänsten:

  • KY-utbildning eller liknande inom lön 
  • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör 
  • Goda kunskaper i MS Office 
  • Goda kunskaper i lönesystem 
  • Goda kunskaper i ekonomisystem 
  • Goda kunskaper om kollektivavtal 
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
  • Referensuppdrag från minst två (2) liknande uppdrag som har utförts under de senaste fem (5) åren ska anges. 

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. 

Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av lönesystemet Personec P

Om dig:
Vi söker dig som har erfarenhet av löneadministration och är van att arbeta noggrant och strukturerat. Du trivs med att samarbeta med andra och ser till att löneprocessen hanteras korrekt och effektivt.

Du är serviceinriktad, ansvarstagande och har en god förmåga att arbeta med detaljer och hålla hög kvalitet i ditt arbete.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-01-15

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: hannah.trollsas@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Copyright © Adecco Sweden