Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Platschef till ROFAB AB i Ånäset!

Ny
  • Kategori
    Försäljning / Marknadsföring
  • Typ av anställning
    Rekrytering
  • Stad
    Umeå, Västerbottens Län
  • Omfattning
    Heltid

ROFAB AB

Nu söker vi en Platschef till ROFAB AB i Ånäset!

Vill du vara en del av ett lokalt ägt företag med lång tradition och starkt kundfokus? Hos ROFAB AB har vi sedan starten 1983 byggt en stabil plattform för god service och kvalitet. Nu söker vi en driven och engagerad Platschef som vill vara med och bidra till vår framgång! Det kommer att bli en spännande resa.

 

Om ROFAB 

ROFAB AB, som startade i november 1983 och då var ett litet företag med kontor i Robertsfors och Ånäset med inriktning på gjutna detaljer, började 1984 även sälja och tillverka balansblock. Företaget har sedan dess utvecklats och specialiserar sig på att sälja skruv och mutter. Under 1987 byggde vi ut och fortsatte att hålla fast vid vårt ursprung genom att även sälja gjutgods, i nära samarbete med andra gjuterier. Våra produkter används inom massabruk, papper- och gruvindustri, och vi har stora namn i vår portfölj. 

 

Om tjänsten

ROFAB söker nu en engagerad och ansvarsfull ledare som vill vara med och utveckla företaget vidare. I rollen som ansvarig kommer du att ha övergripande ansvar för arbetsflödet på arbetsplatsen och ta egna beslut för att säkerställa att allt flyter på som det ska. Du kommer att ha en central roll i vårt team och rapportera direkt till företagsledningen. Arbetsuppgifterna består förutom av försäljning, av order och inköpsregistreringar, att hjälpa kunderna hitta rätt lösning, vare sig det består av minsta skruv eller mer komplicerad gjutning och bearbetning.

Som platschef på ROFAB förväntar vi oss inte att du behöver resa. Dock kan självklart någon tjänsteresa förekomma. Tjänsten är en heltidstjänst. 

 

Personliga egenskaper 

Vi söker dig som har ledarerfarenhet och en stark ansvarskänsla. Du har också tidigare erfarenhet av försäljning och förstår vikten av att skapa god service och långvariga kundrelationer. För oss är det viktigt att du är prestigelös och ödmjuk, samt har förmågan att fatta egna beslut och agera självgående. Du är en lösningsorienterad person som gärna tar egna initiativ för att driva verksamheten framåt. 

Vi ser också att du är lyhörd och empatisk, med förmåga att förstå och ta hänsyn till både individuella och gruppens behov. Du har en naturlig förmåga att få med dig andra och skapa en positiv och samarbetsvillig arbetsmiljö. För oss är det viktigt att du har känsla för situationen och kan fatta välgrundade beslut, samtidigt som du har pondus nog att stå fast vid dina beslut när det behövs. Du bör också ha förmåga att läsa och tolka ritningar samt förstå hur en verkstad fungerar.

Vi på ROFAB sätter kunden främst och lovar inte mer än vad vi kan hålla. Som platschef blir du involverad i såväl kund- som leverantörsrelationer. Det är du som får hjulet att rulla. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med ett engagerat och erfaret team där delaktighet, öppen kommunikation och teamwork är grundläggande. Vi söker en person som är flexibel och hjälper till med allt från det lilla till det stora när det behövs. Kollektivavtal finns och dina arbetstider är 07.30-16.30.

 

Krav

- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift 

- B-körkort 

- Vana vid att arbeta med Office 365 samt god systemvana.

Meriterande

- Erfarenhet av försäljning och kundkontakt. 

Förmåner

- Sjukvårdsförsäkring

 

 

Om rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Adecco. Sista ansökningsdag är den 31 januari 2025, men ansök gärna så snart som möjligt, då vi kan komma att avsluta processen tidigare. 

Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till kontaktperson Karin Rundgren på Adecco, telefon 073-684 74 33 eller via e-post karin.rundgren@adecco.se. 

För frågor om ansökningsregistrering, kontakta Adeccos support på info@adecco.se. 

Adecco använder tester som en del av rekryteringsprocessen för att säkerställa en rättvis och kvalitetssäkrad bedömning. 

Välkommen med din ansökan! 

 

 

Copyright © Adecco Sweden