Projektassistent inom HR och systemimplementation – konsultuppdrag via Adecco
Om uppdraget
På uppdrag av vår kund söker vi på Adecco en Projektassistent med erfarenhet inom HR och projektarbete för ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och som pågår fram till årsskiftet. Uppdraget är placerat i Stockholm.
I denna roll kommer du att spela en nyckelroll i implementeringen av ett nytt personalsystem och arbeta nära HR-chefen. Vi letar efter en administrativt skicklig och strukturerad person som trivs med att dokumentera processer och bidra med idéer för att skapa ett skräddarsytt personalsystem anpassat efter organisationens HR-processer, rutiner och arbetssätt.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
- Stöd vid införandet av ett nytt personalsystem, inklusive registrering av uppgifter
- Dokumentation av HR- och löneprocesser
- Skapa och författa dokument, rutinbeskrivningar och processkartläggningar
- Administrativt arbete och strukturering av HR-relaterad information
- Nära samarbete med HR-chefen
- Bidra med idéer och förbättringsförslag för en bättre användarupplevelse för anställda
Kvalifikationer
- 3–5 års erfarenhet av HR, administration eller projektarbete
- Intresse och förståelse för IT-system och digitalisering
- Förmåga att hantera flera olika uppgifter samtidigt
- Stark samarbetsförmåga och självledarskap
- Noggrann, strukturerad och skicklig på att dokumentera processer
- Förmåga att bidra med idéer och förbättringsförslag
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Meriterande
- Kunskap eller intresse för AI är ett stort plus
- Erfarenhet av personalsystemet Flex Employee eller liknande system
Detta är ett spännande konsultuppdrag med omgående start, så skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsulten:
Antonia Tiritidou via Antonia.tiritidou@adecco.se
Välkommen med din ansökan!