Har du tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och vill ta steget att arbeta som redovisningskonsult? Vill du arbeta i en bred tjänst där du får ta ansvar för flera olika kunder? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
I rollen som redovisningskonsult till vår kund i utkanten av Göteborg kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter komma att variera. I denna tjänst behöver du ha viss ekonomierfarenhet sedan tidigare men mycket kan du lära dig på plats. Kan du uppgifterna sedan tidigare så är det ett plus.
Dina arbetsuppgifter kan innefatta:
- Löpande bokföring av kvitton
- Hantering av kund- och leverantörsreskontra för kunder
- Avstämning av moms
- Bokföring
- Bokslut
- Svara i telefon på växelnumret
- Kundkontakt i form av telefon, mail och möten
Du behöver inte ha erfarenhet av alla ovan uppgifter, utan för rätt person så lär man sig på plats.
Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start så snart som möjligt och som sträcker sig mellan 8-12 månader, med eventuell möjlighet till förlängning.
Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och med en vilja att lära dig mer.
Vidare ser vi även att du är en fena på kommunikation och att du trivs med att ha mycket kundkontakter. Det är även viktigt att du känner dig bekväm med att svara i telefon. Vi ser därför gärna att du är serviceinriktad, effektiv och klarar av att arbeta i ett högt tempo.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om ansökan
Om detta verkar intressant för dig hoppas vi att du skickar en ansökan till oss så snart som möjligt. Vi utvärderar sökande löpande och positionerna kan därmed fyllas innan ansökningsfristen löper ut.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se
Har du frågor angående registrering, vad god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!