Om tjänsten
Som Skadereglerare kommer du att arbeta med att hantera inkommande samtal från Länsförsäkringar Skånes försäkringstagare. Med placering i Malmö, Gängtappen, blir du en del av en öppen och hjälpsam avdelning med cirka 20 medarbetare. Tillsammans hjälper ni Länsförsäkringars kunder och hanterar olika ärenden gällande egendomsskador och reseskador. Rollen som Skadereglerare är en deltidstjänst där du kommer arbeta i varierande grad varje vecka beroende på behov. Vi ser också att du är tillgänglig för arbete under jul- och sommarledigheter. Arbetstiderna är mellan kl. 08.00-16.30 måndag till fredag.
I din roll som Skadereglerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att ha kontakt med privatpersoner, främst via telefon och ibland via chattfunktionen. I samtalen kommer du hantera, administrera och ta beslut kring inkommande ärenden som gäller både egendomsskador och reseskador.
Tjänsten som Skadereglerare är ett konsultuppdrag på deltid via Adecco med start i december. Observera att det även ingår två veckors internutbildning.
Om dig
Som Skadereglerare arbetar du med telefonen som främsta redskap och det är viktigt att du känner dig bekväm med denna typ av kommunikation och kundkontakt. Du har med fördel därför tidigare erfarenhet från liknande kundtjänst eller support över telefon.
Du studerar för närvarande på högskola eller universitet och är tillgänglig för att arbeta vid behov. Vi ser gärna att du har minst fyra terminer kvar på dina studier.
Vi söker dig som får energi av att ge service och möter kunder med högt engagemang och lösningsfokus. Som person trivs du med att arbeta i ett högt tempo och tar dig an nya utmaningar med en positiv inställning. För dig är det en självklarhet att se till kundens behov och gör det där lilla extra för att lyckas bemöta dessa på ett konstruktivt sätt.
På Länsförsäkringar Skåne värderas ett gott samarbete och vi ser därför att du är en lagspelare som aktivt bidrar till en härlig stämning och sammanhållning. Du drivs av att få lära dig mer och söker aktivt feedback från din omgivning för att kunna utvecklas i rollen.
Om Länsförsäkringar
Vi som arbetar på Länsförsäkringar Skåne bor där du bor, kör samma väg till jobbet och har samma väder som du. Vi hävdar att de som finns nära dig har lättare för att engagera sig, förstå och hjälpa än de som befinner sig långt borta. Kanske är det därför som Länsförsäkringar enligt undersökningarna har Sveriges nöjdaste kunder i flera olika kategorier.
I det kundägda Länsförsäkringar Skåne finns inga andra intressenter än kunderna. Företagets uppgift är inte att tjäna så mycket pengar som möjligt. Vårt långsiktiga mål är att verksamheten ska gå jämnt ihop – med låga premier och hög servicegrad. Och skulle vi få ett större överskott blir det återbäring, i form av pengar tillbaka eller sänkta premier.
Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar Länsförsäkringar Skåne med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Maja Svensson via maja.svensson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!