Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Upphandlare till myndighet inom försvaret

  • Kategori
    Inköp
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Stockholm, Stockholms Län
  • Omfattning
    Heltid

Om tjänsten
Ditt uppdrag som Upphandlare består i huvudsak av att självständigt driva offentliga upphandlingar (LOU/LUFS) enligt olika typer av upphandlingsförfaranden från start till mål. Du är en erfaren Upphandlare med tidigare erfarenhet av att ha genomfört upphandlingar av mer komplex karaktär inom området IT- och systemrelaterade tjänster.
I din roll som Upphandlare ska du effektivt och kvalitativt tillsammans med behovsägare kunna komma fram till relevanta avvägningar samt god balans.

I din roll behöver du vara vara öppen för rådgivande och kompetenstillförande insatser då det finns ett behov av stödja och utveckla verksamheten. Vidare är det av största vikt att du har förmåga att inta ett ledarskap och på ett effektivt sätt föra upphandlingsprocessen framåt. 

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid som beräknas påbörjas 2024-12-01 och pågå i 9 månader med möjlighet till förlängning med upp till 6 månader.
Uppdraget ska genomföras på plats i myndighetens kontorslokaler, strax väster om Stockholm.

Krav för tjänsten:
Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete 
• Mer än 5 års erfarenhet från offentlig upphandling inom LOU/LUFS
• Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell 
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt 
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
• Kunna ange minst två referensuppdrag som inte är äldre än 5 år och ska gälla för uppdrag under en sammanhängande period av minst 6 månader.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Om dig:
Vi söker dig med tidigare erfarenhet som Upphandlare med drivkraft och ambition att kontinuerligt utveckla och ligga i framkant i vad arbetet med upphandlingar av komplex karaktär kan innebära. Genom din erfarenhet och kompetens ska du tillföra mervärde till funktionen på myndigheten samt vid behov agera “bollplank” och stöd till mer juniora kollegor.

Du är strukturerad, resultatinriktad och kan leverera överenskommet resultat inom utsatt tid. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga med ett pedagogiskt förhållningssätt.  Du är serviceinriktad med god samarbetsförmåga och kan anpassa dig och kommunicera till olika intressenter på ett tydligt sätt.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 
Sista ansökningsdag 24 september.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 


Välkommen med din ansökan!

Copyright © Adecco Sweden