Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Vi söker Speditör till Helsingborg

Ny
  • Kategori
    Industri / Logistik
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Helsingborg, Skåne Län
  • Omfattning
    Heltid

Just nu söker vi en speditör som vill arbeta med sjötransport! Trivs du med att arbeta serviceinriktat, kundfokuserat och lösningsorienterat? Välkommen med din ansökan så berättar vi mer!

Om tjänsten
I din roll som sjöspeditör har du en koordinerande roll, du har daglig kontakt med dina kunder samt förmåga att samarbeta över funktionsgränserna internt i organisationen. Som sjöspeditör arbetar du med en helhetslösning med sjötransporter därför behöver du ha viss kunskap om transportsätt och intresse för att lära dig de processerna som arbetet utför enligt. 

Du kommer arbeta från kontoret i Helsingborg som sjöspeditör. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig initialt över sommaren med eventuella möjligheter till förlängning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:

  • Hantera och ansvara för kundförfrågningar 
  • Planera och koordinera sjötransporter enligt bokningar från kund eller andra kontor
  • Utveckla och bibehålla kundrelationer
  • Arbeta med daglig kundnöjdhet och genomföra regelbundna uppföljningar
  • Uppdatera system och information korrekt
  • Fakturering, priskalkyler och volymberäkningar
  • Säkerställa att dokumentation är komplett och uppdaterad

Om Dig
Du som söker trivs med att ta ansvar för dina uppgifter där du genom noggrannhet och struktur hanterar dessa på bästa sätt. Du planerar och hanterar händelser genom kommunikation, med ett lösningsorienterat mindset och god initiativförmåga.

Du har ett stort kundfokus och är serviceinriktad. Du gillar variation och flexibilitet som ger dig möjlighet att arbeta både självständigt men också i samarbete med kollegor och kunder. Med din sociala profil kommer också kommunikation som en naturlig del där du är bekväm såväl på svenska som engelska. Har du tidigare erfarenheter inom transport eller likvärdig utbildning är detta meriterande men inget krav. 

Viktigt för tjänsten är:

  • Du är kommunikativ, har hög servicekänsla och är lyhörd för kundens behov
  • God initiativförmåga och ansvarskänsla
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda dator- och systemkunskaper
  • Tidigare erfarenheter eller likvärdig utbildning är meriterande

Om Adecco
Tjänsten är ett konsultuppdrag. Det innebär att du erbjuds anställning av oss på Adecco men arbetar hos våra kunder som ambulerande konsult. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Copyright © Adecco Sweden