Världsledande serviceföretag i stark tillväxt
Uber Eats, som lanserades lokalt i Kalifornien 2015, levererar idag mat till privatpersoner och företag från 900 000 restauranger i över 6000 städer i 45 länder. Uber Eats kopplar ihop sitt nätverk av restaurantpartners med kunderna via sin populära app, och är den del av Uber-koncernen som vuxit mest de senaste åren, särskilt under 2021, då omsättningen ökade med hela 114%.
Intensiv start och frihet under ansvar
Den första tiden var intensiv och inleddes med en veckas onboarding, där Sessa fick lära sig allt från Uber Eats värdegrund till företagets processer och datasystem i olika sessions och workshops.
– Vi hade sessions med varje avdelning här på kontoret, där de gick igenom sin process. När du jobbar med säljet här behöver du ha kunskap om alla de olika delarna.
Värdegrunden och filosofin bakom bolagets tjänster känns genuina och det handlar mycket om diversitet och inkludering, vilket verkligen känns. Ett av värdeorden är ”Great minds don’t think alike” som kan tolkas som att en blandning av människor med olika bakgrunder, etniciteter och utbildningar kommer kunna anpassa sig och klara utmaningarna bättre.
Roligt att gå till jobbet
Vad är bäst med att jobba på Uber Eats?
– Både mina trevliga, varma, hjälpsamma kollegor och chansen att få utvecklas och växa på ett stort företag. Man lär sig så mycket, Uber Eats är ju trots allt ett företag som finns över hela världen och det är så stora processer det handlar om.
Säljavdelningen på Stockholmskontoret växer och i dagarna har flera nya kommit in och fått sin introduktionsvecka. Sessa har fått agera ”buddy” åt en av de nya säljarna, vilket känns kul. Det har också blivit en del kontakter med kontoret i Amsterdam som arbetar på liknande sätt.
Är du också intresserad av en karriär på Uber Eats? Kika på lediga tjänster här.